فیلم توهین آمیز موهن ((فتنه))

صفحه نخست

ايميل ما

آرشیو مطالب

لينك آر اس اس

عناوین مطالب وبلاگ

پروفایل مدیر وبلاگ

طراح قالب

:: صفحه نخست
::
ايميل ما
::
آرشیو مطالب
::
پروفایل مدیر وبلاگ
::
لينك آر اس اس
::
عناوین مطالب وبلاگ
::
طراح قالب

::مراسم های مسجد ثارالله
::شهدای مسجد ثارالله
::مذهبی
::سیاسی
::احادیث
::معصومین
::احکام
::قرآن
::فضیلت و خواص سوره های قرآن
::تفسیر قرآن
::صدا
::دعای روزهای هفته
::دانلود
::دانلود نرم افزار مذهبی
::دانلود فایل های پی دی اف مذهبی
::احکام شرعي نماز
::خداشناسی و راه های آن
::سوالات و شبهات
::انقلاب ایران
::زندگینامه امامان
::زندگينامه علماء
::جــنــگ نــــرم
::دعای هر روز ماه مبارک رمضان
::مسائل در مورد امام علی (علیه السلام)


تمام لينکها تماس با ما


نويسندگان :
:: میثم حیدری و امیرحسین زینلی
:: حامــد نجــفی
:: امیررضا صالح پور
:: امیر حسین نزهتی

آمار بازديد :

:: تعداد بازديدها:
:: کاربر: Admin







پيام مديريت وبلاگ : با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، به وبلاگ من خوش آمديد .لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وبلاگ ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما در بهتر شدن كيفيت مطالب وبلاگ کمک کنید .


فیلم توهین آمیز موهن ((فتنه))

مطالب زیر از سایت های معتبر گرفته شده است لطفا مطالب را با دقت مطالعه فرمایید و نظر خود را در مورد مطلب برای ما ارسال کنید. 

محتوای فیلم موهن چیست؟

در حالی که پخش فیلمی موهن موجب خشم مسلمانان، به ویژه در لیبی و مصر و حمله به سفارت آمریکا در این کشورها شده، محتوای این فیلم چیست؟

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از اوباما، رسانه های خارجی، فیلم مذکور از سوی تری جونز، کشیش ضد اسلام اهل فلوریدای آمریکا، منتشر شده که اعلام کرده‌ است انتشار این فیلم  به مناسبت سالگرد حملات یازده سپتامبر صورت گرفته است.

در این فیلم دوساعته، شخصیت ارزشمند پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) به طنز گرفته شده و این چهره پاک، فردی ترسیم شده‌ است که گناهان بسیاری مرتکب می‌شود.

رسانه‌های آمریکایی ازجمله «وال‌ استریت جورنال» گزارش دادند که «سَم باسیل»، نویسنده و کارگردان این فیلم، که «معصومیت مسلمانان» نام دارد یک یهودی آمریکایی اهل کالیفرنیا و شاغل در بخش مستغلات است، اما پخش و توزیع فیلم را تری جونز برعهده دارد.

سم باسیل که هم‌اینک در مخفیگاه به‌ سر می‌برد به «وال‌ استریت جورنال» گفته‌ است که «بیش از ۱۰۰ یهودی با اعطای ۵ میلیون دلار» در تأمین مالی این فیلم کمک کرده‌اند و این فیلم با شرکت ۶۰ هنرپیشه و ۴۵ نفر پشت صحنه در سه ماه ساخته شده‌ است.

به گفته «سم باسیل»، این فیلم تاکنون تنها یک بار اکران شده که اوایل سال جاری در سالنی تقریباً خالی در هالیوود بوده است.

تری جونز، کشیش کلیسای گِینزویل فلوریدا، که شبکه خبری سی‌ان‌ان در وب‌سایت خود او را کشیشی «جویای نام» توصیف می‌کند پیشتر در اردیبهشت‌ماه امسال قرآن را آتش زده بود.

وزارت خارجه ایالات متحده نیز در پاسخ این عمل را محکوم کرده و اعلام کرد که «این یک عمل فردی است و به هیچ وجه نمایانگر ارزش‌های مردم آمریکا یا دولت ایالات متحده نیست». با این حال هیچ گونه برخوردی با این فرد هتاک به اعتقادات یک و نیم میلیارد مسلمان نکرده که این امر باعث تحریک احساسات مسلمانان شده است.

تری جونز روز ۲۰ مارس ۲۰۱۱ نیز یک نسخه از قرآن را در کلیسای خود به آتش کشید که این اقدام تظاهرات گسترده‌ای را در افغانستان به دنبال داشت که طی آن ده‌ها تن کشته و زخمی شدند.
 در این حال سخنگوی وزارت خارجه کشورمان ضمن محکومیت انتشار فیلم اهانت‌آمیز آمریکایی به ساحت مقدس پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) این اقدام را نفرت‌انگیز خواند.

به گزارش اداره کل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، رامین مهمان‌پرست سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان انتشار فیلم آمریکایی توهین‌آمیز به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام(ص) را اقدامی نفرت‌انگیز خواند و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران توهین به مقدسات اسلامی را قویا محکوم کرده و با احساسات جریحه‌دار شده امت اسلامی ابراز همدردی می‌کند.

وی افزود: دولت جمهوری اسلامی ایران در ادامه هشدارهای قبلی تأکید می‌کند سکوت سیستماتیک و مستمر دولت آمریکا نسبت به اینگونه اقدامات منزجرکننده که در راستای اسلام‌ستیزی انجام می‌شود، عامل اصلی استمرار این اقدامات است.

مهمان‌پرست تأکید کرد: اسناد متعدد سازمان ملل و یونسکو بر تعهدات دولت‌ها در زمینه پرهیز از انتشار تنفر فرهنگی تأکید می‌کند و دولت آمریکا فراتر از این تعهدات حقوقی از نظر اخلاقی هم مسئولیت مستقیمی در توقف این روند خطرناک گسترش تنفر فرهنگی و توهین به مقدسات امت عالیه اسلام دارد.

سایت ابنا هم در این زمینه نوشت:

این فیلم موهن که با دو نام "برائت از مسلمانان" و "زندگی محمد[صلی الله علیه و آله] رسول اسلام" معرفی شده یک فیلم آماتوری به کارگردانی «سام باسیل» است و حاوی صحنه‌ها و توهین‌هایی به پیامبر اکرم(ص) است که زبان از بیان آنها شرم می‌کند.

این فیلم پیش از این تنها یک بار در سالنی در هالیوود به شکل خصوصی نمایش داده شد و قرار بود دیروز و در سالگرد حادثه 11 سپتامبر در کلیسای تری جونز (کشیش سفیه) به نمایش درآید؛ اما این نمایش لغو شد.
این کشیش دیروز و طبق اعلام قبلی، حرکت موهن دیگری به نام «محاکمه مردمی محمد[ص]» برگزار کرد و به زعم خود آن حضرت را محاکمه نمود. قرار بود این فیلم در کنار این محاکمه نمایش داده شود.

اما علیرغم لغو پخش رسمی فیلم موهن، بخش‌هایی از این فیلم در فضای مجازی منتشر گردید و چون این کار از سوی قبطیان مهاجر مصری انجام شد، نخستین واکنش‌ها از مصر علیه این اقدام برخاست و سپس به لیبی، یمن و دیگر کشورها کشیده شد.
شخصیت‏های مسلمان، مسیحی، قبطی و نیز کاخ سفید ساخت این فیلم را محکوم کردند؛ اما مسلمانان خشمگین در مصر و لیبی، با حمله به نمایندگی های سیاسی آمریکا در "قاهره" و "بنغازی"، سفیر آمریکا در لیبی را کشتند.
 
دولت آمریکا که اینک با خشم مسلمانان بیدارشده مواجه شده است تلاش می‏کند خود را از این اقدام موهن بری کند؛ اما آیا می‏توان باور کرد که ساخت فیلمی با سرمایه هنگفت 5 میلیون دلاری و نیز اقدامات مستمر کشیش دیوانه بدون اطلاع و رضایت مقامات کاخ سفید انجام شده باشد؟
زمان این فیلم 2 ساعت است اما بخش هایی چند دقیقه ای از آن (به زبان انگلیسی و نیز با دوبله به زبان مصری محلی) بر روی شبکه ویدئویی "یوتیوب" منتشر گردیده و با وجود اعتراضات تا این لحظه حذف نشده است. این در حالی است که این شبکه مدعی است فیلمهایی که موجب خشونت شود یا توهین به احساسات عمومی باشد را منتشر نمی‏کند.
مشخصات فیلم
نام فیلم: برائت از مسلمانان (زندگی محمد رسول اسلام)
سناریست، تهیه کننده و کارگردان: سام باسیل (به انگلیسی: (Sam Bacile
محصول: 2011 ـ ایالات متحده آمریکا
زمان: 120 دقیقه
حامیان مادی: صهیونیست‏ها.
حامیان معنوی: «عصمت زقلمه» رییس دولت خودخوانده قبطی (هیئت عالی حکومت قبطیان مهاجر در آمریکا) ـ «موریس صادق» وکیل قبطی دادگستری ـ «تری جونز» کشیش قرآن‏سوز آمریکایی.

داستان فیلم
این فیلم با صحنه‌هایی از حملات گروه‌های تندرو به یک داروخانه مربوط به پزشکی قبطی در مصر آغاز می‏شود. در این صحنه چند مسلمان با محاسن بلند با چوب و چماق به داروخانه این پزشک حمله می‏کنند و با حمله ناجوانمردانه به همسر وی، مغازه اش را ویران می کنند؛ اما پلیس مصر تنها نظاره گر این حادثه است.
فیلم پس از این بخش، به حیات پیامبر اعظم(صلی الله علیه و آله) در صدر اسلام منتقل می‌شود و با پخش صحنه های مبتذل (که از بیان آنها معذوریم)، علاوه بر توهین به پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله)، دین اسلام را به عنوان "سرطان" و مسلمانان را افرادی خشن، عقب مانده و طرفدار خونریزی نشان می دهد.
 
گذشته از صحنه‏ های سخیفی که ارزش بیان ندارد، یکی از شیطنتهای فیلم آن است که مسلمانان را افرادی شکنجه‏ گر معرفی کرده است و در صحنه ای از فیلم یک زن سالخورده به نحو عجیبی شکنجه می شود؛ در حالی که در تاریخ اسلام چنین چیزی مشاهده نمی شود. در واقع، در این فیلم بسیاری از جنایت‏هایی که نظامیان آمریکایی، اسرائیلی و غربی در سال‏های اخیر در حق مردم فلسطین، عراق و افغانستان انجام داده و در "گوانتانامو" و "ابوغریب" مرتکب شده اند را بی‏شرمانه به اسلام و مسلمانان نسبت می‏دهد.
در این فیلم نقش پیامبر(صلی الله علیه و آله) را یک بازیگر آمریکایی با رفتاری کمدی و توهین‌آمیز بازی می‌کند و در آن تلاش شده است تا نزول وحی بر پیامبر(ص) را دروغ معرفی کند.
روزنامه وال استریت ژورنال در توصیف این فیلم نوشت: فیلم "برائت از مسلمانان" یک فیلم سیاسی و نه مذهبی است و در آن از اسلام به عنوان سرطان یاد شده است.

آشنایی با کارگردان

سام باسیل یک شهروند اسرائیلی ـ آمریکایی ایالات متحده است. وی یک مشاور املاک و مدیر شرکت‏های ساخمانی است که در کالیفرنیای جنوبی زندگی می‌کند . علیرغم عدم انتشار هیچ تصویری از وی، او یک شخص حقیقی است و سنی بین 52 تا 56 سال دارد. (یعنی سام باسیل، یک نام مستعار نیست).
باسیل از دیروز سه شنبه (۱۱ سپتامبر 2012 ـ ۲۱ شهریور 1391) که با روزنامه صهیونیستی "هاآرتص" و روزنامه آمریکایی "وال ستریت ژورنال" مصاحبه کرد ناپدید شد و از مکان اختفای وی اطلاعی در دست نیست.

وی دیروز به روزنامه " وال استریت ژورنال" گفت: "برای این فیلم 5 میلیون دلار از یکصد صهیونیست اعانه جمع آوری شده است. این فیلم با استفاده از 59 بازیگر و تیمی 45 نفره در پشت صحنه، به مدت سه ماه در اواسط سال گذشته میلادی در کالیفرنیا تولید شد".
اما با وجود این هزینه هنگفت، کیفیت فیلم بسیار پایین و دکورها و صحنه‏ ها بسیار آماتوری و پیش پا افتاده است.

آشنایی با حامیان فیلم
گروه موسوم به «قبطیان مهاجر»: دکتر عصمت زقلمة از شخصیت‏های قبطی مهاجر و ساکن در آمریکا، در سال گذشته میلادی با ادعای اینکه مسیحیان قبطی مصر در معرض ظلم و قتل هستند "حکومت قبطی در تبعید" را تشکیل داد و خود را رییس آن اعلام کرد. دیگر مقامات این دولت خودخوانده «مستشار موریس صادق» مدیر اجرایی، «مهندس نبیل بسادة» دبیرکل و «مهندس إیلیا باسیلی» هماهنگ کننده بین المللی آن هستند.
اما رهبران قبطی مقیم مصر، با رد تشکیل این دولت، اعلام کردند که زقلمة و موریس را نماینده خود نمی دانند.

«تری جونز» (به انگلیسی: Terry Jones): کشیش یک کلیسای کوچکی در ایالت فلوریدا است. وی جایگاهی در بین مسیحیان آمریکا ندارد و در کلیسای محلی او تنها حدود 20 و حداکثر ۵۰ نفر حاضر می‏شوند. وی از 11 سپتامبر سال 2001 تاکنون به همراه همسرش در کلیسایی کوچک در شهر "گینسویل" حمله علیه جهان اسلام را آغاز کردند. جونز در نهمین سالگرد حملات یازده سپتامبر خواستار برگزاری مراسم قرآن سوزی شد و سرانجام پس از غائله ‏های رسانه‏ ای فراوان و کسب شهرت منفی جهانی، در روز ۲۰ مارس ۲۰۱۱ این کار موهن را انجام داد. عواقب این کار ابلهانه وی گریبانگیر آمریکائیان مقیم کشورهای اسلامی و کارکنان سازمان ملل شد؛ و فقط در "مزار شریف" افغانستان دست کم ۱۲ نفر از نیروهای سازمان ملل کشته شدند.

تری جونز از سوی رهبران دینی مسیحیت نیز مردود است و علاوه بر محکومیت رسمی وی از سوی "واتیکان" روحانیون مختلف مسیحی نیز کار وی را نفی کرده‏ اند. رهبران دینی شهر دیربورن نیز با موضع‌گیری در برابر این تصمیم ضددینی تری جونز اعلام کرده بودند که مقابل مرکز اسلامی دیربورن گرد هم خواهند آمد تا اعلام کنند مخالف اهانت به احساسات اقلیت‌های مسلمان هستند. وی پس از آنکه با سوءاستفاده از غائله سوزاندن قرآن در دو سال گذشته، از یک کشیش روستایی به یک چهره جهانی تبدیل شد پارسال نیز تبلیغات شدیدی را آغاز و سرانجام نسخه ای از قرآن را به آتش کشید. او امسال نیز نمایش مضحک "محاکمه مردمی پیامبر(صلی الله علیه و آله)" را به راه انداخت.
 

گوگل فیلم موهن را فیلتر کرد

رویترز گزارش داد صدها نفر از معترضین در یمن توانستند وارد سفارت آمریکا شوند. نیروهای امنیتی نیز سعی کردند با استفاده از شلیک هوایی ، مانع از ورود آنها بشوند.
به گزارش «شیعه نیوز»، گوگل فیلم توهین آمیز علیه پیامبر اسلام را در کشورهای مصر و لیبی، فیلتر کرد.
 
سایت یوتیوپ که در مالکیت شرکت گوگل قرار دارد اعلام کرد  فیلم توهین آمیز علیه پیامبر اسلام را از این سایت حذف نمی کند اما مانع از دسترسی به این فیلم در دو کشور مصر و لیبی می شود.
 
انتشار بخشی از فیلم توهین آمیز علیه پیامبر اسلام در وب سایت یوتیوپ، موجی از اعتراضات را در دو کشور مصر و لیبی به دنبال داشت. معترضین در مقابل سفارتخانه و کنسولگری آمریکا در قاهره و بنغازی دست به تجمع زده اند.
 
اعتراضات در بنغازی به خشونت و حمله مسلحانه به کنسولگری آمریکا کشیده شد که به دنبال این اتفاقات، چهار دیپلمات آمریکا از جمله سفیر این کشور، کشته شدند.
 
در بیانیه گوگل آمده است: این فیلم که به صورت گسترده در اینترنت در دسترس قرار دارد با قوانین ما همخوانی دارد به همین دلیل در یوتیوپ باقی می ماند اما به دلیل شرایط سخت در لیبی و مصر ، به صورت موقت، دسترسی به این فیلم را در این دو کشور متوقف شده است. قلب های ما با خانواده های افرادی است که در حملات روز سه شنبه کشته شده اند.
 
در این بخش 13 دقیقه ای از فیلمی با عنوان " براءه المسلمین" (برائت مسلمانان) در وب سایت یوتیوپ منتشر شده است. گفته می شود این فیلم توسط فردی به نام سام باسیل، اسرائیلی مقیم شهر کالیفرنیا آمریکا ساخته شده است.
 
در افغانستان نیز به همین دلیل، وب سایت یوتیوپ فیلتر شد.
 
مخالفت تری جونز با توقف حمایت از فیلم موهن
 
خبرگزاری آلمان هم گزارش داد:  یک مقام آمریکایی گفت که تری جونز، کشیش آمریکایی درخواست بالاترین مقام نظامی آمریکا برای توقف حمایت از فیلم توهین کننده به اسلام را رد کرد.
 
یک مقام ارشد آمریکایی که خواست نامش اعلام نشود افزود: ژنرال مارتن دمسی فرمانده ارتش آمریکا تلفنی با تری جونز گفتگو کرد و نگرانی خود را از وضعیت این فیلم و بحران هایی که ایجاد می کند و خشونت هایی که به این دلیل ایجاد می شود را اعلام کرد.
 
وی افزود: رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا از آقای جونز درخواست کرد تا به پس گرفتن تایید خود از این فیلم، فکر کند اما جونز در پاسخ خود، غیرشفاف بود.
 
جونز کشیش و مدیر یک کلیسای کوچک و غیرمعروف در ایالت فلوریدا است که حمایت خود را از این فیلم اعلام کرده بود.
 
او قبل از این با سوزاندن نسخه هایی از قرآن کریم، خشم جهان اسلام را سبب داشت.  وی چند روز قبل از سالگرد حادثه 11 سپتامبر هم حمایت خود را از فیلم برائت مسلمانان اعلام کرد.
 
ورود معترضین به سفارت آمریکا در یمن
 
رویترز گزارش داد صدها نفر از معترضین در یمن توانستند وارد سفارت آمریکا شوند. نیروهای امنیتی نیز سعی کردند با استفاده از شلیک هوایی ، مانع از ورود آنها بشوند.
 
در این روند، زدو خوردی هم میان معترضین و نیروهای امنیتی روی داد که به زخمی شدن افرادی از دو طرف منجر شد.
 
15 زخمی در درگیری مقابل سفارت آمریکا در قاهره
 
وزارت بهداشت مصر هم گزارش داد 15 نفر در درگیری مستمر میان معترضین و نیروهای امنیتی مقابل سفارت آمریکا در قاهره، زخمی شدند.
 
وزارت کشور مصر نیز از معترضین مقابل سفارت آمریکا خواست به صورت مسالمت آمیز به بیان احساسات خود بپردازند.
 
محمد مرسی رئیس جمهور مصر هم گفت حق اعتراض مسالمت آمیز را تایید می کنیم اما مخالف هر گونه حمله ای علیه افراد یا سفارتخانه ها هستیم.
 
ریاست جمهوری مصر نیز با صدور بیانیه ای از دولت آمریکا خواست موضع جدی را در مقابل تولید کنندگان فیلم توهین آمیز علیه پیامبر اسلام داشته باشد.
باراک اوباما رئیس جمهور مصر در مکالمه تلفنی با مرسی گفت: مصر باید با آمریکا در زمینه تامین امنیت افراد و مراکز دیپلماتیک آمریکا همکاری کند.
 
اوباما افزود که با اقدامات برای سیاه نمایی علیه اسلام مخالفم ولی به هیچ عنوان توجیهی برای خشونت علیه افراد بی گناه و اقدامات خطرآفرین علیه افراد و مراکز آمریکا وجود ندارد.
 
در تونس هم پلیس به سمت معترضین در مقابل سفارت آمریکا گاز اشک آور شلیک کرد. سفارت آمریکا در سودان هم شاهد تجمع صدها معترض بود. دهها معترض هم در شهر دارالبیضا مراکش پرچم آمریکا را در مقابل کنسولگری این کشور به آتش کشیدند.
 
امروز پنجشنبه در تهران نیز شمار زیادی از معترضین به پخش فیلم توهین آمیز علیه پیامبر اسلام در مقابل سفارت سوئیس به عنوان حافظ منافع آمریکا، تجمع کردند.
 
 

واکنش یک مرجع به ساخت فیلم‌ موهن

آیت‌الله مکارم شیرازی با صدور پیامی ساخت فیلم موهن آمریکایى بر ضد اسلام و پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) را محکوم و اعلام کرد: مسلمانان دنیا باید در روز جمعه پاسخ دندان‌شکنى به این توطئه صهیونیستى ـ آمریکایى بدهند.

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از فارس، پیام آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی به این شرح است:

بار دیگر دست‌هاى آلوده صهیونیست‌ها و بعضى از کشیش‌هاى افراطى آمریکایى که سوء نیت خود را قبلا در مورد آتش زدن قرآن مجید نشان داده بودند از آستین خیانت درآمد و محصول آن فیلمى آمریکایى با اهانت‌هاى بى‌سابقه نسبت به پیامبر اسلام (صلى الله علیه وآله و سلم) بود.

این عمل زشت و ننگین نشان داد که آنها از ترس بیدارى جهان اسلام و گسترش این آیین الهى در جهان سخت به وحشت افتاده‌اند و به هر کار احمقانه‌اى دست مى‌زنند که قطعا نتیجه معکوس خواهد داشت.

خوشبختانه مسلمانان بیدار در چندین کشور عربى و اسلامى واکنش شدیدى نشان دادند و اثبات کردند که این اعمال ننگین بدون جواب نخواهد ماند.

لازم است مسلمانان سایر کشورها و مسلمانان بیدار کشورمان نیز با آنها هم صدا شده و در روز جمعه پاسخ دندان‌شکنى به این توطئه صهیونیستى ـ آمریکایى بدهند.

شگفت‌آور اینکه مسئولان آمریکایى و شوراى امنیت که دست‌نشانده آنهاست نه تنها این عمل را محکوم نکردند بلکه بعضى از آنها با اهانت به کسانى که در برابر سفارت‌خانه‌هاى آنان دست به تظاهرات زده بودند آنها را افرادى وحشى خواندند، در حالى که نام وحشى شایسته کسانى است که بدون هیچ دلیلى به مقدّس‌ترین اعتقادات مسلمین اهانت کرده و جهان را از آنچه هست ناامن‌تر مى‌کنند.

ما ضمن محکوم کردن شدید این اهانت بى‌سابقه از همه مسلمین جهان مى‌خواهیم با پاسخگویى مناسب و منطقى درس عبرتى به آنها و محرّکان آنها بدهند تا براى همیشه این‌گونه اعمال زشت و نفرت‌انگیز را فراموش کنند.
 
 

راهپیمایی ملت ایران در روز جمعه بعد از نماز در سراسر کشور

 

ملت ایران بعد از نماز جمعه این هفته در اعتراض به انتشار فیلم موهن آمریکایی - اسرائیلی درباره پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله) راهپیمایی می‌کنند. حجت‌الاسلام سیدیدالله شیرمردی رئیس ستاد نماز جمعه تهران با تأیید این خبر، گفت: این راهپیمایی بعد از نماز جمعه تهران از مقابل دانشگاه تهران به سمت میدان انقلاب برگزار خواهد شد.


به گزارش «شیعه نیوز»، راهپیمایی سراسری ملت ایران در اعتراض به فیلم موهن آمریکایی علیه پیامبر مکرم اسلام(صلی الله علیه و آله) فردا بعد از نماز جمعه تهران در سراسر کشور برگزار می‌شود.
 
حجت‌الاسلام سیدیدالله شیرمردی رئیس ستاد نماز جمعه تهران با تأیید این خبر، گفت: این راهپیمایی بعد از نماز جمعه تهران از مقابل دانشگاه تهران به سمت میدان انقلاب برگزار خواهد شد.
 
بر اساس گزارش شبستان، پس از انتشار یک فیلم موهن به حضرت رسول (صلی الله علیه و آله) همزمان با یازده سپتامبر موجی از خشم دنیای اسلام را فرا گرفت که نخستین پس لرزه آن به زیر کشیده شدن پرچم آمریکا در قاهره بود.
شرایطی که جامعه اسلامی با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند اما این سبب نشده است که مسلمانان نسبت به توهین به اعتقادات خود واکنشی نشان ندهند.

ماجرا از آنجا آغاز شد که قبطی ها مصری در آمریکا که ریاست آنها را وکیل افراطی موریس صادق بر عهده دارد و رئیس هیئت موسوم به علیای دولت قبطی ها نیز خوانده می شود دست به ساخت فیلم موهن به نبی مکرم اسلام زد.
آنها همزمان با سالروز یازده سپتامبر این فیلم را در آمریکا به نمایش درآوردند.

جرقه های واکنش به این اقدام موهن در مقابل سفارت آمریکا در مصر زده شد و پرچم آمریکا به زیر کشیده شد.
به دنبال آن درگیری های در اطراف سفارت شدت گرفت و تظاهرات کنندگان اقدام به پرتاب مواد آتشزا به داخل باغ سفارت کردند.
پس از این اقدام نیروهای امنیتی مصر تدابیر شدیدی را به اجرا درآوردند که درگیری هایی میان نیروهای امنیتی مصری و تظاهرات کنندگان به وجود آمد.

تظاهرات کنندگان شعار در حمایت از پیامبر سر دادند.
حزب آزادی و عدالت مصر نیز با صدور بیانیه ای به این اقدام موهن واکنش نشان داد و آن را تلاشی برای ایجاد اختلاف میان مسلمانان و مسیحیان دانست.

در بیانیه این حزب آماده است: این فیلم جنایت نژادی و مغایر با اصل آزادی بیان است.
این حزب از عقلای الازهر و مقامات کلیساهای مسیحی و نیز رسانه ها خواست که برای کور کردن این فتنه اقدام فوری به عمل آورند.
حزب مذکور بیان کرد: مردم مصر با این تلاشها به شدت مقابله می کنند و اجازه فتنه را نمی دهند.
حزب وابسته به اخوان المسلمین مصر این جنایت را عاملی برای ایجاد فتنه در مصر دانست و خواستار گفتگو میان ادیان برای مقابله با افراط گری شد.

این در حالی است که واکنش ها به این اقدام به دیگر بلاد اسلامی نیز کشانده شده است و مردم یمن قصد دارند که تظاهرات گسترده ای از مقابل درب دانشگاه صنعا به سوی سفارت آمریکا برگزار کنند.
در اعتراض به این فیلم موهن کنسولگری آمریکا در شهر بنغازی لیبی نیز مورد هدف قرار گرفته است.
 
 

تجمع دانشجویان ایرانی در مقابل سفارت سوئیس

دانشجویان ایرانی در اعتراض به فیلم موهن آمریکایی اسراییلی علیه پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله) در مقابل دفتر حافظ منافع آمریکا تجمع کردند.

به گزارش «شیعه نیوز»، تجمع دانشجویان ایرانی در مقابل سفارت سوئیس (دفتر حافظ منافع آمریکا) در اعتراض به فیلم موهن آمریکایی اسرائیلی علیه پیامبر مکرم اسلام آغاز شد.
 
براساس این گزارش جمع کثیری از دانشجویان ایرانی با حضور در مقابل سفارت سوئیس با سر دادن شعار یا ایها المسلمون اتحدوا اتحدوا، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل انزجار خود را از سیاست‌های ضد اسلامی رژیم آمریکا ابراز کردند، گروهی از دانشجویان نیز با حمل پرچم لیبی و مصر از اقدام جوانان مسلمان انقلابی در حمله به سفارت آمریکا و ابراز غیرت دینی آنها، تقدیر کردند.
 
هم‌اکنون لحظه به لحظه بر تعداد دانشجویان افزوده می‌شود و البته نیروهای ویژه ناجا نیز اطراف ساختمان سفارت سوئیس را به محاصره درآورده‌اند.

 

کشته و زخمی در اطراف سفارت آمریکا در صنعاء

شبکه های تلویزیونی عرب زبان از کشته و زخمی شدن 6 نفر در اطراف سفارت آمریکا در صنعاء خبر دادند.

 
به گزارش «شیعه نیوز»، العربیه در خبری فوری گزارش داد که درگیری در اطراف سفارت آمریکا در صنعاء پایتخت یمن یک کشته و پنج زخمی بر جا گذاشت. 
 
مردم خشمگین یمن در اعتراض به پخش فیلم موهن ضد اسلامی در آمریکا در مقابل سفارت این کشور در صنعا تظاهرات گسترده بر پا کرده اند که منجر به درگیری با نیروهای امنیتی یمن شده است.

 

 

ديدن فيلم كامل مرا شوكه كرد

بازيگر مسيحی فيلم موهن آمريكايی عليه پيامبر اكرم(صلی الله علیه و آله) مدعی شد: متن فيلمنامه و ديالوگ من عوض شده است، من با ديدن فيلم كامل، شوكه شدم!

به گزارش «شیعه نیوز»، سيندی گارسيا، بازيگر مسيحی فيلم موهن آمريكايی عليه پيامبر اكرم(صلی الله علیه و آله) در گفتگو با كانال 10 رژيم صهيونيستی مدعی شد: هيچ كدام از بازيگرها درباره اهانت اين فيلم به پيامبر اسلام اطلاعی نداشتند!
 
وی افزود: عنوان اين فيلم «رزمندگان صحرا» بود نه «بيگناهی مسلمانان»، متن فيلمنامه و ديالوگ من عوض شده است و من با ديدن فيلم كامل، شوكه شدم!
 
گارسيا در حالی اين اظهارات را عنوان كرده كه اعتراضات به نمايش فيلم موهن به ساحت مقدس پيامبر(صلی الله علیه و آله) رو به فزونی بوده و با خشم جهانی مسلمانان سراسر دنيا مواجه شده است.
 
جنبش اخوان المسلمين مصر با صدور بيانيه ای برگزاری تظاهرات سراسری در روز جمعه، 24 شهريور ماه، در اعتراض به نمايش فيلم موهن به ساحت مقدس پيامبر(صلی الله علیه و آله) در آمريكا را خواستار شده است.
 
در صنعا، پايتخت يمن نيز شمار تجمع كنندگان در اطراف سفارت آمريكا برای اعتراض به توليد فيلم آمريكايی در توهين به پيامبر اسلام (صلی الله علیه و آله)، لحظه به لحظه افزايش می يابد، و اين سفارتخانه اكنون در محاصره مردم قرار گرفته است. علاوه بر واكنش حزب الله و محكوميت اين فيلم، هزاران نفر از مردم شهر بصره عراق امروز، 23 شهريورماه، در اعتراض به فيلم موهن آمريكا، مقابل كنسولگری آمريكا در اين شهر تظاهرات كردند.
 
در همين راستا، وزير امورخارجه كشورمان، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی، آيات نوری همدانی، مكارم شيرازی و آيت الله علوی گرگانی، با صدور بيانيه هايی نسبت به نمايش اين فيلم ضداسلامی واكنش نشان داده و ضمن محكوميت پخش فيلم موهن آمريكايی درباره پيامبر اكرم(صلی الله علیه و آله)، اعلام كردند اين فيلم بر مبنای سياست‌های اسلام‌ستيزی آمريكا و رژيم صهيونيستی ساخته شده است.
 

کانادا سفارت خود در قاهره را بست


به گزارش «شیعه نیوز»، کانادا امروز، پنجشنبه سفارت خود در قاهره را بست.

راشاتودی دلیل این اقدام دولت کانادا را رعایت جوانب احتیاط به دلیل ناآرامی‌های رخ داده در بیرون سفارت آمریکا عنوان کرد.

سفارت آمریکا در مصر از دیروز شاهد تظاهرات مسلمانانی بود که اعتراضشان را به ساخت فیلم موهن به ساحت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) نشان دادند.

مسلمانان علاوه بر مصر، در کشورهای لیبی و یمن نیز به سفارت‌خانه‌های آمریکا حمله کردند.

کارگردان فیلم موهن آمریکایی:این فیلم را با کمک مالی بیش از 100 یهودی در کالیفرنیا ساختم.

به گزارش”بوتیا” : ‘آسوشیتدپرس’ در گزارشی، عامل تولید فیلم هتک حرمت به پیامبر اسلام را ‘سم باسیل ۵۶ ساله که خود را یک یهودی اسرائیلی می‌داند’، معرفی کرد.

این خبرگزاری اعلام کرد، باسیل از روز گذشته در مکان نامعلومی پنهان شده است.

وی گفته است: این فیلم را که ۳٫۳ میلیون دلار هزینه داشته است.

در همین حال،اسرائیل هرگونه ارتباط با فیلم اهانت‌آمیز به پیامبر اسلام که سازنده آن شهروندی اسرائیلی-آمریکایی است را رد کرد.

«یگال پالمور» سخنگوی وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی به خبرگزاری فرانسه گفت: اسرائیل به هیچ وجه ارتباطی با این داستان ندارد.

پالمور با آماتور وار توصیف کردن این فیلم،‌آن را غیر قابل تحمل توصیف کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی گفت اگر هم شهروند اسرائیلی این فیلم را ساخته باشد، ما مسئول آن نیستیم.

روزنامه «وال استریت ژورنال» طی خبری اعلام کرد که «سام براسیل» شهروند آمریکایی-اسرائیلی اقدام به ساخت این فیلم اهانت آمیز به ساحت پیامبر اسلام کرده است.

یگال پالمور در ادامه سخنانش گفت: وی این ف

یلم را به سفارش ما یا با هماهنگی ما نساخته است و هیچ ارتباطی نیز با موسسات اسرائیلی نداشته است.

 
 
 
 
 

هنوز لینک دانلود فیلم موهن((فتنه)) به دست ما نرسیده. به محض دریافت لینک دانلود،لینک را برای شما مخاطبان گرامی برای دانلود فایل در سوب سایت مسجد ثارالله قرار خواهیم داد.

 

با تشکر از شما(حامد)


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: سیاسی، مذهبی، ،
:: برچسب‌ها: مسجد ثارالله, موهن,

نوشته شده توسط حامــد نجــفی در جمعه 25 شهريور 1391


:: مراسم دهه اول فاطمیه (س) در مسجد ثارالله
:: حضور جناب آقای مرتضی نبوی به مناسبت ایام ا... دهه مبارک فجر/گزارش تصویری
:: فراخوان حضور در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن
:: رهبر معظم انقلاب در دیدار با نیروی هوایی: توافق نکردن بهتر از توافق بد است/ضربه متقابل مردم در ۲۲ به
:: حضور جناب آقای بیژن نوباوه به مناسبت ایام ا... دهه مبارک فجر/گزارش تصویری
:: نمازگزاران مسجد ثارالله توهین نشریه شارلی ابدو به پیامبر اکرم (ص) را محکوم کردند / گزارش تصویری
:: عناوین گناهان کبیره چیست؟
:: حاضري از حرم امام روح الله تا جمكران مهدي فاطمه(س) پا به پاي من بيايي؟
:: کسانی که از رهبری زاویه گرفتند جا مانده و تباه شدند
:: دیدار مردم شریف قزوین با دکتر سعید جلیلی / گزارش تصویری
:: مراسم پرفیض دعای کمیل در مسجد ثارالله / گزارش تصویری
:: دیدار جلیلی با مردم قزوین؛ شنبه بعد از نماز مغرب و عشا ‌در مسجد امام خمینی (ره)
:: گزارش تصویری از سفر دکتر علی اکبر ولایتی به قزوین
:: درمان فوری مشکلات اقتصادی کشور در عرض ۱۰۰ روز/ تأسیس بیمه سلامت ایرانیان
:: ولایتی به مقام شامخ شهید بابایی ادای احترام کرد
:: اس ام اس های تبریک ولادت حضرت علی (علیه السلام) و روز پدر
:: ولادت حضرت عـلــی (علیه السلام) و روز پدر مبارک
:: از عرش به فرش
:: خدا ما را "کور" نیآفرید
:: مراقب راهش و آخرت خود باشید!





به وبلاگ مسجد ثارالله استان قزوین خوش آمدید.




:: اسفند 1393
:: بهمن 1393
:: دی 1393
:: خرداد 1392
:: ارديبهشت 1392
:: فروردين 1392
:: بهمن 1391
:: دی 1391
:: آذر 1391
:: آبان 1391
:: مهر 1391
:: شهريور 1391
:: مرداد 1391
:: تير 1391
:: خرداد 1391
:: ارديبهشت 1391

آبر برچسب ها

فضیلت و خواص , مسجد ثارالله , ماه رمضان , تفسیر , کانون فرهنگی هنری امام موسی صدر , تفسیر المیزان , ماه مبارک رمضان , قرآن , مسجد ثارالله(علیه السلام) , امام زمان , نماز , امام موسی صدر , جنگ , جنگ نرم , حضرت مهدی(عج) ,

صفحه نخست | ايميل ما | آرشیو مطالب | لينك آر اس اس | عناوین مطالب وبلاگ |پروفایل مدیر وبلاگ | طراح قالب

Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by masjedsarallah
Design By : wWw.Theme-Designer.Com