سید حسن نصرالله: امام خميني (ره) خواهان وحدت بين مسلمانان بود/ دلسوز سوريه هستیم

صفحه نخست

ايميل ما

آرشیو مطالب

لينك آر اس اس

عناوین مطالب وبلاگ

پروفایل مدیر وبلاگ

طراح قالب

:: صفحه نخست
::
ايميل ما
::
آرشیو مطالب
::
پروفایل مدیر وبلاگ
::
لينك آر اس اس
::
عناوین مطالب وبلاگ
::
طراح قالب

::مراسم های مسجد ثارالله
::شهدای مسجد ثارالله
::مذهبی
::سیاسی
::احادیث
::معصومین
::احکام
::قرآن
::فضیلت و خواص سوره های قرآن
::تفسیر قرآن
::صدا
::دعای روزهای هفته
::دانلود
::دانلود نرم افزار مذهبی
::دانلود فایل های پی دی اف مذهبی
::احکام شرعي نماز
::خداشناسی و راه های آن
::سوالات و شبهات
::انقلاب ایران
::زندگینامه امامان
::زندگينامه علماء
::جــنــگ نــــرم
::دعای هر روز ماه مبارک رمضان
::مسائل در مورد امام علی (علیه السلام)


تمام لينکها تماس با ما


نويسندگان :
:: میثم حیدری و امیرحسین زینلی
:: حامــد نجــفی
:: امیررضا صالح پور
:: امیر حسین نزهتی

آمار بازديد :

:: تعداد بازديدها:
:: کاربر: Admin







پيام مديريت وبلاگ : با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، به وبلاگ من خوش آمديد .لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وبلاگ ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما در بهتر شدن كيفيت مطالب وبلاگ کمک کنید .


سید حسن نصرالله: امام خميني (ره) خواهان وحدت بين مسلمانان بود/ دلسوز سوريه هستیم

دبيركل حزب‌الله لبنان طي مراسمي كه به مناسبت بيست و سومين سالروز ارتحال امام خميني(ره) در كاخ الاونيسكو در بيروت برگزار شد، عنوان داشت كه امام خميني (ره) فقيه،‌فيلسوف، عارف و متفكر اسلامي برجسته نوگرا بود كه داراي ويژگي‌هاي متعدد است و توانست تحولي جديد را در تاريخ امت اسلام و آينده آنها رقم بزند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به نقل از سايت شبكه المنار، "سید حسن نصرالله"، دبیرکل حزب‌ الله لبنان عصر جمعه، در مراسمي به مناسبت بيست و سومين سالروز ارتحال حضرت امام (ره) تاكيد كرد: امام خميني (ره) همان رهبر انقلاب اسلامي مردمي است كه در ايران رخ داد و به سقوط نظام طاغوتي ايران كه دست نشانده آمريكا بود، منجر شد و وي موسس جمهوري اسلامي ايران است.

سيد حسن نصرالله ادامه داد: امام خميني (ره) مردم را دعوت به هوشياري و بيداري كرد و طلاب و شاگردانش با وي همراه شدند و او رهبر انقلابي است كه تبعات چنين انقلابي از تهديد، دستگيري، حمله به خانه‌‌اش گرفته تا حتي صدور دستور حكم اعدام عليه خود، تبعيد و شهادت پسرش را به جان خريد. او هيچ ترس و نگراني از اينكه سوار هواپيمايي از پاريس به مقصد ايران شود با اين احتمال كه امكان واژگون شدن هواپيما بسيار بالا بود، نداشت. او انقلاب را به پيروزي رساند و امروز روزي است كه اهميت نقش تاسيساتي امام خميني (ره) در سايه تحولات عظيم منطقه ما و انقلاب‌هاي رخ داده هرچند بعد از چند دهه كاملا مشهود است.

دبيركل حزب الله لبنان به ويژگي دوم امام خميني (ره) به عنوان "موسس جمهوري اسلامي ايران" اشاره كرد و گفت: همه ما مي‌دانيم كه ويراني آسان‌تر از ساختن است. افراد بسياري مي‌توانند به راحتي همه چيز را نابود كنند اما در ساخت چيزي موفق نمي‌شوند و اين دستاورد مهمتر و بزرگ‌تري است كه امام خميني (ره) آن را رقم زد. بسياري از كشورهاي عربي كه توانستند انقلاب‌شان را به ثمر برسانند بايد ببينند كه مي‌توانند كشور جديدي را از نو بسازند يا نه؟

وي خاطرنشان كرد: امام خميني (ره) به يك ويژگي عقيدتي در ساخت كشور و تفكر اسلامي تكيه داشت.

سيد حسن نصرالله ادامه داد: چارچوب يك نظام نيازمند بررسي و استدلال است اما نياز به تشكيل دولت براي اداره امور كلي امري بديهي است، لذا به محض پيروزي انقلاب در ايران از همان لحظات اول ساخت كشور آغاز شد و امام (ره) آماده آن بود و بسياري از طرح‌ها بررسي شد و تلاش از طريق ساخت موسسات كشور، حفظ ارتش، اداره‌هاي كشور و املاك عمومي آغاز شد. تبعا سياستمداران سابق ايران گريخته بودند و امام خواستار بازگرداندن اسناد و سلاح‌ها شد. از اين رو امام خميني (ره) تعيين مجلس خبرگان را براي تدوين قانون اساسي كه در برگيرنده نخبه‌هاي حقوقي و اساتيد دانشگاه‌ها و اقتصاددانان بود، خواستار شد. در سايه قانون اساسي جديد كه مردم موافق آن بودند نخستين رئيس جمهور انتخاب شد و تمام اين روند در كمتر از يك سال صورت گرفت.

سيد حسن نصرالله به مساله فلسطين اشاره كرد و گفت: امام خميني (ره) توجه خاصي به فلسطين و قدس داشت و چالش‌هاي جهاني نتوانست موضع وي را تغيير دهد و مساله فلسطين يك مساله عقيدتي است نه موضوعي و فلسطين قابل سازش يا تكه تكه كردن نيست. امام خميني (ره) از همان ابتدا خواهان وحدت بين مسلمانان و مستضعفان بود.

وي ادامه داد: امام (ره) شاهد جنگي هشت ساله با حمايت آمريكا، غرب و جامعه جهاني بود و به رغم آنچه كه صدام با امام خميني انجام داد ايشان از اظهارات خود در زمينه نزديك كردن ديدگاه‌هاي بين مسلمانان و مستضعفان عقب‌نشيني نكرد چرا كه اين مساله براي ايشان يك مساله عقيدتي بود. البته بعضي‌ها از جمله تركيه آتاترك موضع خود را با توجه به منافع خودشان در قبال غرب تغيير دادند، اما امام خميني(ره) اين كار را نكرد.

در همين حال دبیرکل حزب‌ الله لبنان دولت این کشور را مسئول اصلی مذاکره برای آزادی شهروندان ربوده شده لبنانی در سوریه دانست.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، وي درخصوص شهروندان ربوده شده لبنانی در سوریه گفت: از همان لحظه نخست، خانواده ربوده شدگان و همه را به خویشتن‌داری، آرامش و صبر دعوت کرده، و تأکید کردیم که این ربوده شدگان شهروندان لبنانی هستند، به همین دلیل دولت لبنان مسئول آزادی و بازگرداندن آنهاست، و ما همگی به دولت کمک می‌کنیم.

سید حسن نصرالله افزود: مسئولان لبنانی با جدیت درحال پیگیری این موضوع هستند.

دبیرکل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: در روزهای گذشته مسائلی مطرح شد که سخن گفتن درباره آن به مصلحت ربوده شدگان نیست، و می‌توان در آینده به آن پرداخت.

سید حسن نصرالله خطاب به ربایندگان گفت: گفتید که مشکلی با طایفه (شیعه) ندارید، باید این موضوع را ثابت کنید. این زائران باید نزد خانواده‌هایشان بازگردند، اگر با من مشکل دارید روش‌ها و راه‌هایی برای تعامل وجود دارد. اگر (راه‌های) مسالمت آمیز را خواهان هستید، به صورت مسالمت آمیز تعامل می‌کنیم و اگر به دنبال جنگ هستید با جنگ پاسخ می‌دهیم یا اینکه خواستار تعامل با حزب‌الله و جنبش امل و یا به همراه هر گروه سیاسی دیگر هستید چرا انسان‌های بیگناه را می‌ربایید؛ این ظلمی است که باید پایان یابد.

سید حسن نصرالله تأکید کرد: موضع ما درباره سوریه آن است که وحدت این کشور حفظ شود، ما هم مانند سوری‌ها دلسوز این کشور هستیم، ولی دیدگاه ما با دیگران متفاوت است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان درخصوص اوضاع داخلی این کشور گفت: همانطور که ملت‌های عربی و سوری‌ها با چالش اصلاحات روبه‌رو هستند، ما در لبنان نیز در مقابل این چالش قرار داریم.

سید حسن نصرالله، امنیت و صلح داخلی را از اولویت‌های مردم لبنان دانست و گفت: احساس ناامنی مردم لبنان درنتیجه تحولات منطقه، حوادث سوریه و سستی مؤسسه‌های دولتی در تعامل با مسائل امنیتی، و تحریک‌های طایفه‌ای، قومیتی و مذهبی است.

وی افزود: برای ایجاد امنیت و صلح در لبنان، باید بحران‌های این کشور حل شود، این امر مستلزم وجود یک دولت با نهادهای قوی است. ما به این مسأله ایمان داریم و در جلسات داخلی اعضای خود را درباره این مسأله آگاه می‌کنیم. ما باید به این آگاهی برسیم که لبنان تحمل تجزیه و تقسیم بندی‌های فدرالی را ندارد و مردم این کشور خواستار یک دولت فعال هستند.

سید حسن نصرالله با بیان اینکه برای ورود به گفت‌و‌گوها، باید دلایل و عوامل اختلافات برطرف شود، گفت: در اینجا پیشنهاد گفت‌وگو پای میز مذاکره را مطرح می‌کنم، تا مذاکره‌ای جدی برای حل مشکلات و ایجاد دولتی واقعی انجام شود. به امید خدا کسی آن را تحریم نمی‌کند.

سید حسن نصرالله با دعوت از رییس جمهور لبنان برای برگزاری گفت‌و‌گوی ملی و یا ایجاد "کنفرانس مؤسسان"، خاطرنشان کرد: چرا نباید کنفرانس مؤسسان ایجاد شود و ما بتوانیم اعضای کنفرانس مؤسسان را بر اساس درصد آرا انتخاب کنیم و نه مسائل طایفه‌ای، و آنها در مهلتی 6 ماهه یا یک ساله همه گزینه‌ها را بررسی کنند.

وی ادامه داد: کسانی که در خصوص دولت بحث می‌کنند، از توافقنامه "طائف" و اجرای آن و برگزاری نشست‌های جدید یا لغو طایفه‌گری سیاسی و یا سکولاریسم کامل سخن می‌گویند. اگر کنفرانس منتخب یا تعیین شده مؤسسان وجود داشته باشد، می‌توان درباره چگونگی ایجاد دولت گفت‌وگو کرد.

سید حسن نصرالله گفت: جمهوری اسلامی (ایران) با وجود رحلت یک شخصیت تاریخی استمرار یافت، زیرا در مسیری درست حرکت کرد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: سیاسی، ،
:: برچسب‌ها: سید حسن نصرالله, امام خميني (ره),

نوشته شده توسط میثم حیدری و امیرحسین زینلی در یک شنبه 14 خرداد 1391


:: مراسم دهه اول فاطمیه (س) در مسجد ثارالله
:: حضور جناب آقای مرتضی نبوی به مناسبت ایام ا... دهه مبارک فجر/گزارش تصویری
:: فراخوان حضور در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن
:: رهبر معظم انقلاب در دیدار با نیروی هوایی: توافق نکردن بهتر از توافق بد است/ضربه متقابل مردم در ۲۲ به
:: حضور جناب آقای بیژن نوباوه به مناسبت ایام ا... دهه مبارک فجر/گزارش تصویری
:: نمازگزاران مسجد ثارالله توهین نشریه شارلی ابدو به پیامبر اکرم (ص) را محکوم کردند / گزارش تصویری
:: عناوین گناهان کبیره چیست؟
:: حاضري از حرم امام روح الله تا جمكران مهدي فاطمه(س) پا به پاي من بيايي؟
:: کسانی که از رهبری زاویه گرفتند جا مانده و تباه شدند
:: دیدار مردم شریف قزوین با دکتر سعید جلیلی / گزارش تصویری
:: مراسم پرفیض دعای کمیل در مسجد ثارالله / گزارش تصویری
:: دیدار جلیلی با مردم قزوین؛ شنبه بعد از نماز مغرب و عشا ‌در مسجد امام خمینی (ره)
:: گزارش تصویری از سفر دکتر علی اکبر ولایتی به قزوین
:: درمان فوری مشکلات اقتصادی کشور در عرض ۱۰۰ روز/ تأسیس بیمه سلامت ایرانیان
:: ولایتی به مقام شامخ شهید بابایی ادای احترام کرد
:: اس ام اس های تبریک ولادت حضرت علی (علیه السلام) و روز پدر
:: ولادت حضرت عـلــی (علیه السلام) و روز پدر مبارک
:: از عرش به فرش
:: خدا ما را "کور" نیآفرید
:: مراقب راهش و آخرت خود باشید!





به وبلاگ مسجد ثارالله استان قزوین خوش آمدید.




:: اسفند 1393
:: بهمن 1393
:: دی 1393
:: خرداد 1392
:: ارديبهشت 1392
:: فروردين 1392
:: بهمن 1391
:: دی 1391
:: آذر 1391
:: آبان 1391
:: مهر 1391
:: شهريور 1391
:: مرداد 1391
:: تير 1391
:: خرداد 1391
:: ارديبهشت 1391

آبر برچسب ها

فضیلت و خواص , مسجد ثارالله , ماه رمضان , تفسیر , کانون فرهنگی هنری امام موسی صدر , تفسیر المیزان , ماه مبارک رمضان , قرآن , مسجد ثارالله(علیه السلام) , امام زمان , نماز , امام موسی صدر , جنگ , جنگ نرم , حضرت مهدی(عج) ,

صفحه نخست | ايميل ما | آرشیو مطالب | لينك آر اس اس | عناوین مطالب وبلاگ |پروفایل مدیر وبلاگ | طراح قالب

Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by masjedsarallah
Design By : wWw.Theme-Designer.Com