فاطمه زهرا (سلام الله عليها) كيست

صفحه نخست

ايميل ما

آرشیو مطالب

لينك آر اس اس

عناوین مطالب وبلاگ

پروفایل مدیر وبلاگ

طراح قالب

:: صفحه نخست
::
ايميل ما
::
آرشیو مطالب
::
پروفایل مدیر وبلاگ
::
لينك آر اس اس
::
عناوین مطالب وبلاگ
::
طراح قالب

::مراسم های مسجد ثارالله
::شهدای مسجد ثارالله
::مذهبی
::سیاسی
::احادیث
::معصومین
::احکام
::قرآن
::فضیلت و خواص سوره های قرآن
::تفسیر قرآن
::صدا
::دعای روزهای هفته
::دانلود
::دانلود نرم افزار مذهبی
::دانلود فایل های پی دی اف مذهبی
::احکام شرعي نماز
::خداشناسی و راه های آن
::سوالات و شبهات
::انقلاب ایران
::زندگینامه امامان
::زندگينامه علماء
::جــنــگ نــــرم
::دعای هر روز ماه مبارک رمضان
::مسائل در مورد امام علی (علیه السلام)


تمام لينکها تماس با ما


نويسندگان :
:: میثم حیدری و امیرحسین زینلی
:: حامــد نجــفی
:: امیررضا صالح پور
:: امیر حسین نزهتی

آمار بازديد :

:: تعداد بازديدها:
:: کاربر: Admin







پيام مديريت وبلاگ : با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، به وبلاگ من خوش آمديد .لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وبلاگ ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما در بهتر شدن كيفيت مطالب وبلاگ کمک کنید .


فاطمه زهرا (سلام الله عليها) كيست

انا اعطيناك الكوثر☼ فصل لربك وانحر☼ ان شانئك هو الابتر(1)



چگونه مي توان در رساي جلوه نور جز با توسل از منبع نور گفت و چگونه بشر خاكي و آلوده به گناه و مخلوق از صلصال من حما مسنون، جز به ياري معصوم و تمناي از انوار كلمات مقام ولايت مي تواند روزنه اي به سوي شناخت صديقه كبري (سلام الله عليها) باز كند... .



فاطمه (سلام الله عليها)؛ زهره زهرائي كه از نور عظمت الهي خلق شده و آنچنان آسمان و زمين به نور وجودش روشنائي يافته كه ملائكه به سجده افتادند و درباره عظمت آن نور، از حق تعالي سؤال كردند.



فاطمه (سلام الله عليها)؛ حوراء انسيه اي كه خداوند پيش از خلقت آدم ابوالبشر (عليه السلام) وي را از نور خويش آفريد و در زير ساق عرش خود جاي داد، و پيوسته به تسبيح و تقديس و تحليل و تمحيد حضرت حق، اشتغال داشت.



فاطمه (سلام الله عليها)؛ بزرگ بانويي كه چون خداوند، نور او و پدر و شوهرش و حسن و حسين (عليهم السلام) را آفريد، ولايتشان را بر ملائكه و ساير مخلوقات عرضه داشت، قبول كنندگانش از مقربين، و منكرينش از كافرين به حساب آمدند.



فاطمه (سلام الله عليها)؛ يگانه بانويي كه خود و پدر و شوهرش و حسن و حسين و ديگر فرزندان معصومش، در خلقت نوري، اقدم و اشرف و اعلاي بر خلقت نوري ديگران - حتي انبياء و اوصياي سلف - بوده اند و نور ايشان بر آسمانها و زمين و كوهها و... عرضه شد و همه را فرا گرفت.



فاطمه (سلام الله عليها)؛ بانوي برجسته اي كه خود و پدر و شوهرش و حسن و حسينش (عليهم السلام) در سرادق و پرده سراي عرش الهي، پيش از خلقت آدم (عليه السلام) در مقام عالين تسبيح گوي بودند، و ملائكه به تسبيح ايشان تسبيح مي گفتند.



فاطمه (سلام الله عليها)؛ تنها دختري كه پدري چون رسول الله (صلي الله عليه و آله) داشت كه اولين ايمان آورنده به پروردگار و نخستين پيامبري بود كه پس از اخذ ميثاق نبيين « بلي » گفت. او اول ماخلق و سيد من خلق بود و خداوند بهتر از او را خلق ننمود و در شان او فرمود: «لولاك لما خلقت الافلاك».



فاطمه (سلام الله عليها)؛ يگانه دختري كه مادري چون خديجه كبري (سلام الله عليها) داشت كه حضرت حق هر روز مكرر به وجودش بر ملائكه مباهات مي كرد و جبرئيل پس از بازگشت رسول الله (صلي الله عليه وآله) از معراج، سلام خدا و خود را به وي رساند و خداوند زنان عالم چهار تن را اختيار فرمود كه بهشت مشتاق آنان است و خديجه (سلام الله عليها) يكي از آنها مي باشد.



فاطمه (سلام الله عليها)؛ سيده اي كه انعقاد نطفه او از ميوه بهشتي است كه جبرئيل از جانب پروردگار به رسول الله (صلي الله عليه و آله) هديه نمود.



فاطمه (سلام الله عليها)؛ محدثه اي كه در رحم مادر، با خديجه سخن مي گفت و او را به صبر و شكيبائي در مقابل گفتار ناشايست بدگويان دعوت مي نمود و موجب آرامش خاطرش بود.



فاطمه (سلام الله عليها)؛ طاهره و مطهره اي كه پاك و پاكيزه (در حالي كه زنان بهشتي و حورالعين عهده دار وضع حمل مادرش بودند) قدم به عالم هستي نهاد و زبان به شهادتين گشود و شوهر و اولاد خود را به وصايت و سيادت خواند، و نور جمالش نه تنها تمام خانه هاي مكه، بلكه شرق و غرب عالم را فرا گرفت، بگونه اي كه در آسمان نور درخشنده اي ظاهر شد كه ملائكه مثل آن را نديده بودند، و بهشتيان و ملكوتيان تولد مباركش را به يكديگر بشارت دادند، و بالاخره زنان بهشتي، فاطمه (سلام الله عليها) را در حالي كه طاهره و مطهره و زكيه و مباركه بود با تبريك به قدوم وي و مبارك نسلش، او را به دست خديجه (سلام الله عليها) دادند، و هر روز و هر ماه رشد و نموش بيش از حد عادي بود.



فاطمه (سلام الله عليها)؛ يگانه خانمي كه خداوند اسمي از اسماء خويش را به وي عنايت كرد، و « فاطمه »اش ناميد، و از آنجا كه دوستانش را ياري خواهد كرد، در آسمان «منصوره» نام گرفت. و بالاخره وي را اسماء و كنيه ها و القاب ديگري است كه هر كدام به منزلت و كمال ظاهري و باطني آن بزرگوار اشاره دارد.



فاطمه (سلام الله عليها)؛ حوريه اي به صورت انساني كه از عادات و ابتلائات زنانگي پاكيزه بود، و بدين جهت «بتول» و«طاهره» و «فاطمه» نام گرفت.



فاطمه (سلام الله عليها)؛ آنچنان مورد عنايت خاص رسول الله (صلي الله عليه وآله) بود كه همواره هنگام سفر، آخرين كسي بود كه پدر با او وداع مي نمود، و در بازگشت از سفر، اولين شخصي بود كه با او ملاقات مي كرد و همواره غمخوار و نگران او بود.



فاطمه (سلام الله عليها)؛ در عظمت معنوي به گونه اي بود كه خداوند او را برتمامي زنان عالم برگزيد و آنچنان محبوب او واقع شد كه گروهي از ملائكه را بر وي گماشت كه در حيات و پس از مرگ با او بوده و بر او و پدر و شوهر و پسرانش صلوات و رحمت بفرستند.



فاطمه (سلام الله عليها)؛ داراي آن شخصيت والايي بود كه جبرئيل (عليه السلام) ولادتش را به رسول الله (صلي الله عليه واله) بشارت داد.



فاطمه (سلام الله عليها)؛ حوراء انسيه اي است كه رسول الله (صلي الله عليه واله) هر زمان مشتاق بوي بهشت مي شد، او را مي بوييد و مي فرمود: هرگاه فاطمه را مي بوسم، بوي درخت طوبي را از وي استشمام مي كنم.



فاطمه (سلام الله عليها)؛ مظهر جلال و جمال و جلوه نور الهي كه غضب او، غضب پروردگار و خشنودي او، رضايت حق است كه رسول الله (صلي الله عليه واله) مي فرمود: « فاطمه از من است و من از اويم، هر كه بر وي صلوات و رحمت فرستد، خداوند او را آمرزيده و در بهشت به من ملحق خواهد كرد.»



فاطمه (سلام الله عليها)؛ نور چشم و ميوه دل و پاره تن رسول الله (صلي الله عليه واله) كه سرور و شادماني او، موجب خوشحالي رسول الله (صلي الله عليه واله) و ناراحتي و آزار او، آزار و اذيت آن حضرت است كه مي فرمود: «هركس فاطمه (سلام الله عليها) را دوست داشته باشد، من او را دوست دارم و هركس بغض و كينه فاطمه (سلام الله عليها) را داشته باشد، مبغوض من است، و هر كه او را در حال حيات من بيازارد، مرا آزرده و هركه پس از مرگم او را بيازارد، مثل اين است كه در حال حياتم مرا آزرده است.»



فاطمه (سلام الله عليها)؛ مادر سبطين - حسنين(عليهما السلام)- فاضل ترين زنان روي زمين، سيده و سرور زنان بهشت، از اولين و آخرين، و عزيزترين مردم نزد رسول الله (صلي الله عليه واله) است كه مي فرمود: « فاطمه روح و قلب من است.»



فاطمه (سلام الله عليها)؛ عبد مطيع و بنده صالح پروردگار كه رسول الله (صلي الله عليه واله) درباره وي فرمود: «خداوند، قلب و جوارح دخترم فاطمه را از ايمان و يقين پركرده است.»



فاطمه (سلام الله عليها)؛ عالمه اي كه خداوند علم به ما كان و ما هو كائن و ما لم يكن را تا قيام قيامت به او عطا فرموده، و عارفه اي كه به هر چيز آگاه بود، و فاطمه اي كه به علم [از جهل و ناداني] جدايش كردند.



فاطمه (سلام الله عليها)؛ مودبه اي كه در ادب همتا نداشت.



فاطمه (سلام الله عليها)؛ عابده اي كه چون در محراب عبادت مي ايستاد، آنچنان نور وجودش براي اهل آسمان جلوه مي كرد كه خداوند به ملائكه اش مي فرمود: « بنده ام فاطمه را ببينيد كه چگونه در پيشگاهم ايستاده و از شدت خوف من، بدنش مي لرزد و با قلبش به بندگي من روي آورده است.»



فاطمه (سلام الله عليها)؛ تاويل ليله القدر در «انا انزلناه في ليله القدر»2 است كه پسرش امام صادق (عليه السلام) او را به آن تفسير فرمود، و ليله مباركه در «انا انزلناه في ليله مباركه»3 مي باشد كه فرزندش موسي بن جعفر(عليه السلام) بدان تفسير فرمود.



فاطمه (سلام الله عليها)؛ يگانه همسري كه شوهري چون علي (عليه السلام) داشت و اگر نبود، براي فاطمه در روي زمين همسري وجود نداشت، علي (عليه السلام) همان شخصيتي است كه در اسلام اقدم، و در حلم اعظم، و در علم اعلم بود، و خداوند در شب معراج، نزد سدره المنتهي، پيش از خلقت ماديش، ميان او و رسولش، عقد اخوت بست و با شهادت و گواهي ملائكه، فاطمه را به عقد وي درآورد و درخت طوبي را مهريه او، و در منزل علي (عليه السلام) قرار داد.



فاطمه (سلام الله عليها)؛ بانوي گرانقدري كه نه تنها درخت طوبي، بلكه بهشت و جهنم مهريه اوست كه دوستانش را به بهشت و دشمنانش را به آتش مي فرستد، و در اين عالم نيز چهار نهر فرات و نيل و نهروان و نهر بلخ و بلكه زمين، صداق و مهريه اوست، زيرا رسول الله (صلي الله عليه وآله) به علي (عليه السلام) فرمود: «خداوند، فاطمه را به ازدواج تو درآورد و زمين را مهريه وي قرار داد و هركس با بغض و كينه روي آن راه رود به حرام بر آن قدم نهاده است.»



فاطمه (سلام الله عليها)؛ صديقه كبرايي كه امتهاي گذشته به معرفت و شناسايي او باقي بوده اند.



فاطمه (سلام الله عليها)؛ در زهد و ايثار و استجابت دعا و كرامت، يگانه بود.



فاطمه (سلام الله عليها)؛ معصومه اي كه اگرچه منصب نبوت و وصايت را نداشت، ولي در مقام عصمت، نه تنها در رديف انبياي گذشته و بلكه بالاتر، با پدر و شوهر و اولادش، از نظر عصمت يكتا و بي همتا بود.



فاطمه (سلام الله عليها)؛ زكيه اي كه خداوند اولاد بلا واسطه او - حتي غير از حسنين (عليهما السلام) - را بر آتش جهنم حرام فرمود.



فاطمه (سلام الله عليها)؛ معلمه و مودبه اي كه تربيت يافتگاني چون فضه خادمه داشت كه گفتارش جز با قران نبود (و كارهاي خانه را يك روز خود و روز ديگر خادمه اش انجام مي داد) و نيز خادمه اي مانند ام ايمن داشت كه نتوانست بعد از وفات فاطمه (سلام الله عليها) مدينه را ببيند، لذا به مكه رفت و به بركت دعايش خداوند او را با آب بهشتي از تشنگي نجات داد و هفت سال نه تشنه شد و نه گرسنه.



فاطمه (سلام الله عليها)؛ عارفه اي كه كلمات و گفتار توحيدي اش نشان مي دهد كه او در مقام شهود تام جاي دارد و حق را عن عيان مي ستايد و كلمات گهربارش نيز تالي تلو كلمات پدر بزرگوار و شوهرش مي باشد.



فاطمه (سلام الله عليها)؛ بانوي برگزيده و عفيفه اي كه خود مي فرمود: بهترين چيز براي زن اين است كه نه او مردي را ببيند و نه مردي او را، و نيز مي فرمود: «هنگامي زن قرب به پروردگارش پيدا خواهد كرد كه در خانه اش پنهان شود.» حتي وقتي شخص نابينايي وارد خانه او مي شد خود را پنهان كرده و يا مي پوشاند و مي فرمود: «اگر او مرا نمي بيند من او را مي بينم، و بويم را استشمام مي كند.»



فاطمه (سلام الله عليها)؛ خطيبه اي كه با خطبه غراء و گفتار آتشينش كه فهم آن عقلاي عالم را در حيرت فرو برده، حق سبحانه را با شهود تام ستوده، و دوست و دشمن را متوجه حقيقت رسالت و مقام و منزلت و زحمات رسول الله (صلي الله عليه وآله) نموده، و هشدار مي دهد كه مبادا با رفتن ايشان، احكام الهي ناديده گرفته شود و وصايت «اني تارك فيكم الثقلين» فراموش گردد. و سپس با پرده برداري از مشكلاتي كه عده اي پيش آورده و دين و كتاب و عترت را پايمال هوي هاي خود كردند، تا قيامت به عالم هشدار مي دهد.



فاطمه (سلام الله عليها)؛ مظلومه اي كه بعد از وفات پدر بزرگوارش، آنچنان به او ظلم شد كه دمي از گريه نياسود تا از دنيا رحلت نمود، و حاضر نشد كسي از مرگش با خبر شود و كفن و دفن خود را به شوهرش علي (عليه السلام) سپرد و بالاخره شبانه تجهيز و در تاريكي شب به خاك سپرده شد و مزارش تا قيام فرزندش قائم آل محمد (عجل الله تعالي فرجه الشريف) مخفي خواهد ماند و غم زيارتش بر قلوب عاشقان و مشتاقانش سنگيني مي كند و لكه ننگ و روسياهي و اعتراضي است به پهناي تاريخ بر آزار كنندگانش.



فاطمه (سلام الله عليها)؛ محبوبه با كمال علي (عليه السلام) بود كه در فراقش مي گريست و دنيا بعد از او، در ديدگانش ظلمت سرا شد.



فاطمه (سلام الله عليها)؛ خفيه المزاري كه زيارتش زيارت رسول الله (صلي الله عليه واله)، و زيارت علي (عليه السلام)، زيارت وي به حساب آمده است.



فاطمه (سلام الله عليها)؛ منتقمه اي كه در قيامت، حق خود را از ظلم كنندگانش ستانده و از قاتلين پسرش - حسين (عليه السلام) - دادخواهي خواهد كرد.



فاطمه (سلام الله عليها)؛ شفيعه اي كه از ذريه و شيعيان و محبين خود، شفاعت خواهد كرد.



و بالاخره مقام و منزلت فاطمه (سلام الله عليها) در بهشت آنچنان است كه به وصف درنمي آيد.


--------------------------------------------------------------------------------

پي نوشتها:



1- سوره كوثر

2- سوره قدر/1

3- سوره دخان/3


نظرات شما عزیزان:

محمد
ساعت15:49---5 ارديبهشت 1391
خیلی مطلب خوب و مفیدی بود.

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: برچسب‌ها: فاطمه زهرا (سلام الله عليها), كيست,

نوشته شده توسط میثم حیدری و امیرحسین زینلی در سه شنبه 5 ارديبهشت 1391


:: مراسم دهه اول فاطمیه (س) در مسجد ثارالله
:: حضور جناب آقای مرتضی نبوی به مناسبت ایام ا... دهه مبارک فجر/گزارش تصویری
:: فراخوان حضور در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن
:: رهبر معظم انقلاب در دیدار با نیروی هوایی: توافق نکردن بهتر از توافق بد است/ضربه متقابل مردم در ۲۲ به
:: حضور جناب آقای بیژن نوباوه به مناسبت ایام ا... دهه مبارک فجر/گزارش تصویری
:: نمازگزاران مسجد ثارالله توهین نشریه شارلی ابدو به پیامبر اکرم (ص) را محکوم کردند / گزارش تصویری
:: عناوین گناهان کبیره چیست؟
:: حاضري از حرم امام روح الله تا جمكران مهدي فاطمه(س) پا به پاي من بيايي؟
:: کسانی که از رهبری زاویه گرفتند جا مانده و تباه شدند
:: دیدار مردم شریف قزوین با دکتر سعید جلیلی / گزارش تصویری
:: مراسم پرفیض دعای کمیل در مسجد ثارالله / گزارش تصویری
:: دیدار جلیلی با مردم قزوین؛ شنبه بعد از نماز مغرب و عشا ‌در مسجد امام خمینی (ره)
:: گزارش تصویری از سفر دکتر علی اکبر ولایتی به قزوین
:: درمان فوری مشکلات اقتصادی کشور در عرض ۱۰۰ روز/ تأسیس بیمه سلامت ایرانیان
:: ولایتی به مقام شامخ شهید بابایی ادای احترام کرد
:: اس ام اس های تبریک ولادت حضرت علی (علیه السلام) و روز پدر
:: ولادت حضرت عـلــی (علیه السلام) و روز پدر مبارک
:: از عرش به فرش
:: خدا ما را "کور" نیآفرید
:: مراقب راهش و آخرت خود باشید!





به وبلاگ مسجد ثارالله استان قزوین خوش آمدید.




:: اسفند 1393
:: بهمن 1393
:: دی 1393
:: خرداد 1392
:: ارديبهشت 1392
:: فروردين 1392
:: بهمن 1391
:: دی 1391
:: آذر 1391
:: آبان 1391
:: مهر 1391
:: شهريور 1391
:: مرداد 1391
:: تير 1391
:: خرداد 1391
:: ارديبهشت 1391

آبر برچسب ها

فضیلت و خواص , مسجد ثارالله , ماه رمضان , تفسیر , کانون فرهنگی هنری امام موسی صدر , تفسیر المیزان , ماه مبارک رمضان , قرآن , مسجد ثارالله(علیه السلام) , امام زمان , نماز , امام موسی صدر , جنگ , جنگ نرم , حضرت مهدی(عج) ,

صفحه نخست | ايميل ما | آرشیو مطالب | لينك آر اس اس | عناوین مطالب وبلاگ |پروفایل مدیر وبلاگ | طراح قالب

Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by masjedsarallah
Design By : wWw.Theme-Designer.Com